sunnuntai 1. marraskuuta 2009

Uimassa.fi // URL myyntikamppis


Helsingin alueen bussiessa oli tälläinen tarrakamppis - monella eri kuvalla ja siihen sopivalla URL osoitteella mainostettiin osoitteiden varaamista. Olin hieman syvällisemmässä mielentilassa ja aloin pohtimaan koko homman mielekkyyttä (pahoittelut huonosta kuvasta, bussissa oli pimeää).

Nykyään tuntuu että URL on menettänyt merkityksensä, tai ainakin sen merkitys on laskenut huomattavasti. Kun kaikki googlaillaan (usein jopa oikein tiedetty URL) niin alkaa tuumimaan että kuinka kauan näitä kömpelöitä osoitteita vielä oikeesti käytetään. Vähän sama kun joskus aikoja sitten liian tekninen käyttöliittymä MS-DOS syrjäytettiin Windowsin toimesta. Mikä sitten tulevaisuudessa URL:n korvaa? Tätä onkin jo hieman vaikeampi visioida... Jyrääkö Google kokonaisuudessaan vanhan internetin? Sivustoilla ei olisi enää "osoitteita" vaan hakusanoja, indeksoitua sisältöä jne. O_o

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti